Διήμερη Κοινή Άσκηση Συνεργασίας και Επιχειρησιακής Ετοιμότητας των Διασωστικών Ομάδων Ο.ΔΙ.Α.Κ. και Ο.ΔΙ.Κ στην Ξάνθη

   

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Άσκηση Συνεργασίας & Επιχειρησιακής Ετοιμότητας των Διασωστικών Ομάδων Ο.ΔΙ.Α.Κ και Ο.ΔΙ.Κ. στην πόλη της Ξάνθης.
Στο πλαίσιο της διαρκούς εκπαίδευσης και της αναβάθμισης του επιπέδου ετοιμότητας για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων, πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία κοινή διήμερη άσκηση μεταξύ της Ομάδας Διάσωσης & Διαχείρισης Ανθρωπιστικών Κρίσεων (Ο.ΔΙ.Α.Κ.) και της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων (Ο.ΔΙ.Κ.)
Η άσκηση έλαβε χώρα το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Μαίου στην ευρύτερη περιοχή της Ξάνθης και περιλάμβανε ρεαλιστικά σενάρια προσομοίωσης, ως εξής:
1η ΗΜΕΡΑ:
  • Επιχειρήσεις έρευνας και εντοπισμού αγνοουμένων σε δύσβατες ορεινές περιοχές
  • Καταρρίχηση για την ανεύρεση τραυματία μετά από πτώση από ύψος /Προσέγγιση & Πρώτη επαφή.
  • Παροχή προνοσοκομειακής υποστήριξης ζωής (Prehospital Trauma Life Support).
  • Τεχνική Ανάσυρσης & Εκκένωσης
  • Εφαρμογή πρωτοκόλλων τηλεπικοινωνιών πεδίου
2η ΗΜΕΡΑ:
  • Απεγκλωβισμός ατόμων μετά από κατάρρευση κτιρίου
  • Διασφάλιση χώρου για την ασφαλή διέλευση των Διασωστών / Έρευνα και εντοπισμός των σημείων που βρίσκονται παγιδευμένα τα άτομα.
  • Διάνοιξη διόδων, σταθεροποίηση ερειπίων και απομάκρυνση συντριμιών
  • Προνοσοκομειακή Υποστήριξη / Διακομιδή
Η ανταπόκριση των Εθ. Διασωστών και από τις δύο Ομάδες υπήρξε υποδειγματική, αναδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και αλληλεγγύης που διέπει τις εθελοντικές οργανώσεις.
Ο συνδυασμός των δυνάμεων μας αποδεικνύει στην πράξη
ότι ο εθελοντισμός αποτελεί κρίσιμο πυλώνα πολιτικής προστασίας.
Οι δύο ομάδες επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους για μελλοντικές κοινές δράσεις, εκπαιδεύσεις και συνεργασίες, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια του πολίτη και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

 

 

 

odiakadminΔιήμερη Κοινή Άσκηση Συνεργασίας και Επιχειρησιακής Ετοιμότητας των Διασωστικών Ομάδων Ο.ΔΙ.Α.Κ. και Ο.ΔΙ.Κ στην Ξάνθη
read more

ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2026: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Ο.ΔΙ.Α.Κ. ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

 Η Διασωστική Ομάδα Ο.ΔΙ.Α.Κ. Ξάνθης επιβεβαιώνει τη σταθερή δέσμευση για την υποστήριξη του έργου της δασοπροστασίας και δασοπυρόσβεσης για την αντιπυρική περίοδο 2026 και λειτουργεί ως αναπόσπαστο κομμάτι του εθελοντικού μηχανισμού, συνεργαζόμενη στενά με το Τμήμα Πολ. Προστασίας του Δήμου Ξάνθης και την Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Βασικοί Άξονες Συνεργασίας & Δράσης:
Πυρασφάλεια και Επιτήρηση: Τα μέλη της ομάδας πραγματοποιούν περιπολίες και υπηρεσίες πυρασφάλειας καθ΄ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου (Μάϊος – Οκτώβριος), με σκοπό την έγκαιρη ανίχνευση εστιών πυρκαγιάς.
Συντονισμός και Ετοιμότητα: Συμμετέχουν σε συσκέψεις με το Δήμο Ξάνθης για την καλύτερη οργάνωση των δράσεων φύλαξης στο περιαστικό δάσος και τους γύρω οικισμούς.
Εκπαίδευση και Ενημέρωση: Η ομάδα συμμετέχει σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών συνεργαζόμενη με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναδεικνύοντας την ανάγκη προστασίας του Περιβάλλοντος.
Η Ο.ΔΙ.Α.Κ. παραμένει στην πρώτη γραμμή, προσφέροντας ανιδιοτελώς τις υπηρεσίες της για την προστασία του φυσικού πλούτου της Ξάνθης,
ενώ οι Εθ. Διασώστες είναι σε διαρκή επιφυλακή για την άμεση, αποτελεσματική και συντονισμένη αντιμετώπιση κάθε έκτακτης ανάγκης.

 

odiakadminΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2026: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Ο.ΔΙ.Α.Κ. ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ
read more

RESCUE KIDS LAB: ΔΙAΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Ο.ΔΙ.Α.Κ. ΞΑΝΘΗΣ

Η Ομάδα Διάσωσης & Διαχείρισης Ανθρωπιστικών Κρίσεων Ο.ΔΙ.Α.Κ. Ξάνθης, στα πλαίσια της συνεργασίας της με την εκπαιδευτική κοινότητα της Ξάνθης, ανακοινώνει την έναρξη ειδικά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων, με τίτλο RESCUE KIDS LAB στο χώρο της για μαθητές Α/βάθμιας και Β/βάθμιας οι οποίοι ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα, θα εκπαιδευτούν σε θέματα:
  • ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ
  • ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ
  • ΒASIC LIFE SUPPORT
  • ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΩΝ
  • ΣΑΚΙΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
Σκοπός των εκπαιδευτικών Σεμιναρίων:
Ο κύριος σκοπός της δράσης είναι η δημιουργία μιας ασφαλούς και προετοιμασμένης κοινωνίας ξεκινώντας από την νέα γενιά.
Συγκεκριμένα στοχεύουν :
1. Στην ευαισθητοποίηση: Εξοικείωση των μαθητών με την έννοια του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς.
2. Στην απόκτηση δεξιοτήτων: Εφοδιασμός των παιδιών με τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να μπορούν να προσφέρουν
βοήθεια μέχρι την άφιξη των ειδικών.
3. Στην πρόληψη: Μείωση των επιπτώσεων από ατυχήματα μέσω της σωστής και έγκαιρης αντίδρασης

Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια θα γίνονται στο κτίριο της Ο.ΔΙ.Α.Κ. Βενιζέλου 14 στην Ξάνθη (το κτίριο βρίσκεται μέσα στην αυλή του Αγ. Βλασίου) και έχουν οριστεί για τοuς μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο.
Οι σχολικές μονάδες που ενδιαφέρονται για τη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών σεμιναρίων, για περισσότερες διευκρινήσεις
και πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορούν να επικοινωνούν με την κ. Σιρμποπούλου Μαρία τηλ: 6940746304
 
odiakadminRESCUE KIDS LAB: ΔΙAΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Ο.ΔΙ.Α.Κ. ΞΑΝΘΗΣ
read more